Translate

31 sierpnia 2014

Moje szkolne porady

Cześć
Dzisiaj mam dla Was kilka porad, które mogą Wam się przydać w szkole. Początkowo sądziłam, że zrobię z nich filmik, ale potem pomyślałam, że może konkretniej będzie jeśli napiszę o tym na blogu.

I Porada- Planuj każdy dzień!
Musisz dzisiaj posprzątać pokój, pouczyć się na sprawdzian z biologii, przeczytać 20 stron lektury i zrobić zadanie z matematyki? Aż głowa pęka od ilości tego wszystkiego. Zapisz to w kalendarzyku lub na zwykłej kartce! Zaplanuj na ile czasu masz poświęcić porządki, naukę czy czytanie. 

II Porada- Nie marnuj czasu przez telewizję czy komputer!
Masz jutro sprawdzian, a ciągle siedzisz przed ,,złodziejami czasu"?Wyłącz wszystkie multimedia i idź się pouczyć. Uwierz mi, że będziesz miała czas na to wszystko po nauczeniu się.

III Porada- Najpierw większe, potem mniejsze!
Sprawdzian i kartkówka w jednym dniu, a na dodatek już jutro? Naucz się najpierw na sprawdzian, bo ma obszerniejszy materiał, a następnie na kartkówkę, której nauka zajmie ci o wiele mniej czasu.

IV Porada- Po szkole lekcje, potem wolne!
Zrób lekcje od razu jak wrócisz do domu. Wtedy z lekcji będziesz pamiętała najwięcej, a im wcześniej je skończysz tym szybciej będziesz miała wolny czas

V Porada- Słuchaj!
Słuchaj uważnie na lekcji. Wiem, że jest to czasem trudne, a nie każdy nauczyciel potrafi ciekawie opowiadać, ale przynajmniej spróbuj. Wtedy więcej wyniesiesz z lekcji i będziesz miała mniej nauki w domu.

VI Porada- Wynieś ,,rozpraszacze"!
Mnie zawsze rozprasza telefon czy komputer. Jeśli masz podobnie jak ja wynieś je z pokoju do innego. Zajrzyj do nich po skończonej nauce.

VII Porada- Porządek to podstawa!
Mi najlepiej się uczy w czystym pomieszczeniu, zatem przed nauką pościeraj kurze, poukładaj książki na półkę i do nauki :)

VIII Porada- Ucz się na kolorowo!
Według mnie zakreślacze to najlepszy pomysł na szybką naukę. Czytając np. tekst w książce zakreśl kluczowe słowa lub krótkie definicje. Powtarzając będziesz miała szybki wgląd do najważniejszych informacji, bo będą wyróżniały się na kolorowo.

A Wy macie jakieś swoje porady?
Czy korzystacie z tych, które wymieniłam?

5 komentarzy:

  1. Świetne porady, ale czasami ciężko jest się do nich zastosować. ;)

    www.lady-aria.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak, korzystam z nich, a chociaż staram się ;)
    Pytałaś o obserwację, ja już ;*
    I dziękuję za wcześniejszą nominację! Piszesz ciekawie, będę tu częściej! :)

    planetamarzycielki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajne porady ;>
    Obserwujemy?
    http://thissmydreams.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja codziennie planuję sobie każdy następny dzień :) Po szkole uczciwie odrabiam zadania i uczę się na sprawdziany i kartkówki. Dopiero później znajduję chwilę wytchnienia na posłuchanie muzyki czy przeczytania książki :) Dopiero koło 20:00 siadam przed komputerem, ponieważ sądzę, że to są największe pożeracze czasu :)


    Zapraszam do mnie: http://malowane-roza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystko ujęłaś hehe
    Słuchanie jest najważniejsze, dzięki temu nie muszę w domu tyle się uczyć i mam więcej czasu dla siebie :)
    Komputer jest największym rozpraszaczem..

    zieloffa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

♥ Zostaw link do swojego bloga, a na pewno go odwiedzę.
♥Zaobserwuj mojego bloga i napisz mi to w komentarzu, a ja postaram się odwdzięczyć tym samym
♥Za każdy komentarz -dziękuję ♥
Ola :)